به وب سایت آگهی خوش آمدید

اطلاعاتی در خصوص یو پی اس، ترانس ایزوله و استابیلایزر

امروزه استفاده از تجهیزاتی الکتریکی بسیار فراوان شده و در هر خانه ای، تجهیزات متعدد الکتریکی وجود دارد. اما از آنجایی که نوسانات برق ممکن است به این تجهیزات آسیب برساند، نیاز است تا از تجهیزات مقاوم و محافظتی در کنار آنها استفاده شود که باعث حذف نوسان برق گردد. یکی از این محافظ ها یو پی اس است که در کنار آن می توان از ترانس ایزوله و استابیلایزر نیز نام برد که در این متن به دنبال آن هستیم تا با این تجهیزات آشنا شده و در خصوص تفاوت هایی که دارند، مطالبی ارائه نماییم.

یو پی اس چیست و چه تفاوتی با استابیلایزر دارد؟

یو پی اس تغذیه کننده است و کاربرد آن زمانی است که برق قطع شود و به واسطه عملکردی که دارد، با استفاده از ظرفیت باتری تعبیه شده در آن می توان تا مدت زمانی معلوم، جریان برق را ایجاد کرد. در مقابل استابیلایزر به عنوان تثبیت کننده ولتاژ است و به سبب آن میزان ولتاژ خروجی به مقدار واقعی و نامی آن نزدیک خواهد بود. از این دو محصول زمانی استفاده می شود که با دستگاه های بزرگ الکتریکی مواجه هستیم و به این سبب نوسان و یا قطع جریان برق باعث خواهد شد تا صدمات عمیقی به این تجهیزات وارد شود. مثلا از جمله کاربردهای استفاده از این دو محصول در پایگاه های داده بسیار بزرگ است که با قطع ناگهانی برق امکان دارد بخشی از داده های از بین روند. در مثالی دیگر می توان به کاربرد استابلایزر در کاهش تغییرات ولتاژ در خطوط انتقال داده برای مکان های دور اشاره نمود. یو پی اس به نسبت استابیلایزر امکانات مختلف و متعددی دارد و در آن اجرای اقدامات مختلف بیشتر دیده می شود. در حالت بسیار محدود و ضعیف، یو پی اس حتی می تواند به مانند استابیلایزر نیز عمل نماید و قابلیت اطمینان بالاتری نیز دارد. یو پی اس در بسیاری از تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می گیرد و از آنجایی که نیاز است تا شبکه همواره فعال باشد، لذا قطع جریان برق می تواند بسیار صدمه زننده باشد.

ترانس ایزوله و کاربرد آن

یکی از محافظ های مدارات و تجهیزات الکتریکی در مقابل شوک های الکتریکی، ترانس ایزوله است. در این محصول هدایت مستقیم جریان وجود نداشته و جریان ناخواسته که باعث تغییرات و فشار به مدار می شود، از میان برده می شود. ترانس ایزوله برای محافظت از مدار، اقدامات متعددی انجام می دهد. مثلا نویزگیر است و بار اضافی را از طریق اتصال به زمین رفع می نماید.

تمام این سه محصول معرفی شده به نوعی در یک موضوع با هم اشتراک دارند و آن محافظت به اشکال مختلف از مدار الکتریکی و تجهیزات الکتریکی است. اما در کارکرد با هم تفاوت دارند و نحوه محافظت آنها نیز متغیر است. ترانس ایزوله دارای کاربردهای متنوعی است که نمونه از آن برای استفاده در شبکه های رایانه ای می باشد.

در پایان جهت هر گونه اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با کارشناسان حرفه ای این مجموعه تماس حاصل نمایید.