به وب سایت آگهی خوش آمدید

تعمیر لوازم خانگی جنرال

جنرال یکی از شرکت های تولید کننده انواع لوازم خانگی است که تا به امروز توانسته محصولات بسیاری را روانه بازار کند. ماکروفر و یخچال جنرال دو محصول پر فروش این برند می‌باشد که  توجه خریداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است.

تعمیر لوازم خانگی جنرال همانند سایر برند ها به خاطر مصرفی بودن، امری طبیعی است. اما شما با نگهداری و روش صحیح استفاده از لوازم های خانگی خود طول عمر آنها را افزایش دهید و تعمیر لوازم خانگی خود را به تعویض بیاندازید. همچنین زمانی که دستگاه شما به هردلیلی دچار مشکل میشود نشانه هایی از خود بروز میدهد که اگر سر زمان مناسب آنها را شناسایی و اقدام به رفع آنها نمایید هزینه تعمیرات و خسارات دستگاه تا حد بسزایی کاهش پیدا خواهد کرد.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی 2 موضوع روش تمیز کردن ماکروفر جنرال و علت جمع شدن آب در جا میوه ای و کف یخچال بپردازیم امیدوارم که برای شما مفید واقع شود.

علت جمع شدن آب در جا میوه ای یخچال جنرال :
جمع شدن آب در کف و جامیوه ای یخچال جنرال یکی از سوالات رایجی است که افراد زیادی از متخصصین تعمیر یخچال جنرال سوال می‌کنند. در ادامه به بررسی این موضوع و نحوه عیب یابی آن خواهیم پرداخت باما همراه باشید.

یخچال فریزر یکی از محصولات مهم و ضروری برای هر خانه ای است و تمیز بودن و بو ندادن آن مسئله بسیار مهمی برای هر شخصی است . اما جمع شدن آب در جا میوه ای و کف دستگاه باعث تشکیل بوی بد و نامطبوع خواهد شد و مانع تمیز ماندن یخچال خواهد شد.

اما به راستی که دلیل جمع شدن آب داخل یخچال چیست ؟
یخچال ها دارای یک صفحه خنک کننده هستند که رطوبت داخل دستگاه را به خود جذب کرده و این رطوبت را به برفک یا شبنم تبدیل می‌کند . برای اینکه برفک بیش از حد انباشته نشود هر چند ساعت یکبار که زمان استراحت کمپرسور دستگاه است، این برفک ها آب می‌شوند. آب تشکیل شده توسط مسیر تخلیه پایین صفحه به کاسه موتور هدایت شده و توسط گرمای دستگاه تبخیر می‌شوند اما اگر این چرخه به درستی انجام نشود ، برفک های آب شده داخل کف کابین و جامیوه ای خواهند ریخت .

اما علت جمع شدن آب در جامیوه های و کف یخچال های جدید خصوصا ساید بای ساید ها باید از چند جهت بررسی شوند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت و امکان دارد که شما نیاز به تعمیر یخچال جنرال خود نمایید.

مسدود بودن لوله تخلیه :
در انتهای دیوار پشتی دستگاه محفظه ای وجود دارد که روی آن سوراخ تخلیه قرار دارد، زمانی که این قسمت یا لوله مسدود شود آب خارج نشده و داخل دستگاه جمع خواهد شد . همچنین در نظر داشته باشید که اگر شلنگ تصفیه آب به درستی نصب نشود امکان دارد که نشتی رخ دهد و آب داخل دستگاه جمع شود . اما امکان دارد که بگویید دستگاه من که ضد برفک است و مجهز به تکنولوژی NoFrost است برای من چرا این اتفاق میافتد ؟ علت این مسئله میتواند یخ زدگی مسیر تخلیه آب باشد که باعث جمع شدن آب داخل دستگاه می‌شود . این یخ زدگی نیز میتواند به خاطر خراب شدن المنت ، ترموفیوز، سنسور دیفراست یا برد الکتریکی باشد.

لاستیک درب و تعرق داخلی :
زمانی که واشر های لاستیکی درب دستگاه خراب شوند باعث میشود که درب دستگاه هوا بکشد و هوای گرم داخل دستگا نفوذ کند. زمانی که این هوای گرم به داخل دستگاه نفوذ میکند باعث میشود که غذاهای داخلی گرم شوند و سرمای خود را از دست بدهند و بخار تشکیل شود و این مئله باعث میشود که رطوبت به وجود آید و در نتیجه پیدایش قطرات آب رخ خواهد داد و این قطره های در کف دستگاه جمع خواهد شد.

آب سرد کن و یخ ساز:
آب سرد کن و یخساز دستگاه میتوانند یکی دیگر از عوامل بروز چنین مشکلی شوند . در صورتی که مخزن آب داخل دستگاه سوراخ شده باشد باعث نشتی آب شده و در نتیجه داخل دستگاه را آب ور خواهد داشت . همچنین امکان دارد که سیستم آب گیری مخزن دچار اختلال شده باشد و آب به صورت مداوم در مخزن ها بریزد و زمانی که این چرخه ادامه پیدا کند مخزن پر شده و آب سر ریز خواهد شد و در نتیجه کف دستگاه پر از آب خواهد شد . همچنین باید اتصال شیلنگ آب سرد کن را بررسی کنید تا مطئمن شوید که سوراخ نباشد در صورتی که شیلنگ سوراخ باشد طبیعتا باعث نشتی آب خواهد شد.

درصورتی که نتوانستید مشکل پیش آمده برای یخچال جنرال خود را شناسایی یا رفع نمایید به شما توصیه میکنیم که با مرکز تعمیر یخچال جنرال تماس گرفته و در خواست اعزام نیرو نمایید تا مشکل پیش آمده به جاهای دیگر دستگاه آسیبی نرساند.

روش خانگی تمیز کردن ماکروفر جنرال:

اما از یخچال که بگذریم به یکی دیگر از لوازم های خانگی پر طرفدار خصوصا در میان خانم های خانه دارد یعنی ماکروفر ها میرسیم که شرکت جنرال تا به امروز توانسته سهم فروش خوبی از بازار این محصول را در اختیار خود قرار دهد .

اما به راستی که ماکروفر ها باتوجه به اینکه کار مهمی را انجام میدهند، تمیز بودن آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چه از نظر بهداشتی و چه از نظر سلامتی دستگاه !

در ادامه به بررسی روش های تمیز کردن ماکروفر جنرال خواهیم پرداخت که شما با انجام این کار ها علاوه بر اینکه دستگاه را پاکسازی خواهید کرد بلکه مدت زمان تعمیر ماکروفر جنرال خود را به عقب خواهید انداخت و از آسیب دیدگی آن تاحد بسیار زیادی جلوگیری خواهید کرد.

تمیز کردن با محلول آب و لیمو:
آب + لیمو را در یک ظرف نشکن ریخته و داخل دستگاه قرار دهید و دستگاه را به مدت 2 الی 3 دقیقه روشن کنید . انجام این کار باعث میشود که آب لیمو بخار شده و روی دیواره های داخلی دستگاه بشیند . فقط تا 5 دقیقه بعد از خاموش شدن دستگاه درب را باز نکنید تا بخار تشکیل شده داخل آن خارج نشود . بعد از اینکه 5 دقیقه صبر کردید با استفاده از یک اسکاچ یا دستگاه ابری میتوانید بدنه داخلی را به خوبی تمیز نمایید .

همچنین شما بجای لیمو میتوانید از سرکه نیز در همین روش استفاده نمایید.

 تمیز کردن با محلول آب و جوشه شیرین :
2 قاشق سوپ خوری جوش شیرین + 1 کاسه آب را با هم ترکیب کنید و همانند روش قبل داخل دستگاه قرار داده و بگذارید 3 الی 5 دقیقه داخل ماکروفر گرم شود و بعد از اینکه کار انجام شد درب را باز نکنید تا بخار تولید شده به چربی ها و کثیفی ها بچسبد و دیواره های دستگاه را نرم نماید. این ترکیب به شما کمک میکند تا مواد غذایی خشک شده روی بدنه دستگاه را به راحتی پاک کرده و بو های بد را از بین ببرید.

نکاتی که باید رعایت کنید:

درصورتی که قصد دارید ماکروفر جنرال خود را تمیز نمایید حتما نکاتی که به شما خواهیم گفت را رعایت نمایید. زمانی که قصد استفاده از محلول ها را دارید حتما دقت کنید که ظروف شما نشکن است . حتما بعد از اینکه چربی ها را از روی دیواره پاک کردید با استفاده از یک دستمال کاملا خشک بدنه را خشک کنید. برای اینکه از کثیف شدن مجدد دستگاه خود جلوگیری کنید مواد غذایی بدون درپوش را داخل دستگاه قرار ندهید. در صورتی که شما این کار ها را انجام دهید و از ماکروفر جنرال خود به خوبی استفاده و نگهداری کند احتمال اینکه به یک کارشناس تعمیر ماکروفر جنرال احتیاج پیدا کنید تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا خوهد کرد.

امیدوارم که این مقاله از کارسان سرویس برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. در صورتی که نیاز به تعمیر لوازم خانگی جنرال داشتید میتوانید روی مجموعه ما حساب نمایید.

 

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.